İspanya'da bulunan Jun kasabası için Twitter'dan yönetiliyor
desek yanlış olmaz sanırım. Granada kentine bağlı 3 bin 500 nüfuslu bir
kasaba olan Jun’da yaşayan halk, Twitter’ı hayatın her alanında yoğun olarak
kullanıyor. Halk Twitter aracılığıyla tüm sorun ve önerileri kolayca
yetkililere ulaştırabiliyor. Bu kasabada bürokrasi, ulaşılamayan yetkililer ve
çözülemeyen sorunlar yok.
Jun Belediyesi Twitter üzerinde kurduğu sistemle halkın tüm sorunlarını kısa
sürede çözüyor. Belediyenin elektrik, su, güvenlik vs tüm birimlerinin her
birinin Twitter hesapları var. Her birimde Twitter'dan gelen sorunlarla
ilgilenen bir görevli bulunmakta. Halk bir sorunla karşılaştığında doğrudan bu
hesaplara yazıyor ve karşılık alabiliyor. Sorunun ne zaman çözüleceği, ne
durumda olduğu vatandaşa bildiriliyor. Sorun çözüldüğünde fotoğrafla birlikte
vatandaşa gönderiliyor.
Ayrıca belediye yaşlı insanları ve Twitter kullanıcısı
olmayan vatandaşlarını Twitter kullanımına teşvik ediyor. Belediye içerisinde
Twitter hesabı açma konusunda vatandaşa yardımcı olan bir birim kurulmuş. Birim
bugüne kadar belediyede 600'e yakın vatandaşa Twitter hesabı açmış. Jun'un
belediyeciliğe getirdiği bu farklı yaklaşım bilim dünyasının da dikkatini
çekmiş. Twitter'ın veri destekçilerinden olan Massachusetts Institute
of Technology'den (MIT) Doçent Deb Roy bu yıl belediyeyi ziyaret ederek sistemi
incelemiş. Sistemin Amerika’daki şehirlerde kullanılabilirliği araştırılıyor.
Jun'un Twitter üzerinden kurduğu interaktif belediyecilik
sistemi etkili olmasının yanında büyük bir haber değerine de sahip. Sistem Guardian gibi büyük haber sitelerine konu olmuş
durumda. Belediye de bu pr etkisini doğru anlamış olacak ki; şehrin
merkezine Twitter anıtı dikerek, dört bir tarafı Twitter kuşlarıyla donatarak
"Twıtter'dan yönetilen belediye" konumunu iyice sahiplenmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder